Tanulmányút a pénz világába

Tanulmányút a pénz világába

Első

2023. február 05. - Funhouse

Kedves Blogom,

29 éves nő vagyok, 10 éve tartó párkapcsolatban, jelenleg együtt élek a barátommal, kb. 4. éve. Tavaly májusban költöztünk át albérletből az ő lakásában - nagyszülőktől örökölte. Bölcsészként végeztem, majd sajtóreferensként dolgoztam első munkahelyemen 3 évig, 1 évig pedig egy multinál, mint komm. menedzser. Innen váratlanul, egy szép, verőfényes nyári napon kirúgtak. Szerencsémre közben továbbképződtem, s gyógypedagógusként végeztem tavaly tavasszal. 3 hónap munkanélküliség után egy szakszolgálatnál kezdtem el dolgozni, teljesen új és teljesen más hivatásban, mint amit addig csináltam, korábbi fizetésem feléért. Elárulok egy nyílt titkot: a kezdő gyógypedagógus gyakornoki bér: 133. 000 Huf. Nettó. 

A változás ott következett be, hogy sz é p e n és l a s s a n beláttam, a párkapcsolatom élhetetlen, nem folytatható, céltalan. És bármennyire fájdalmas, véget kell vetnem neki.

Amiért ezt a blogot indítottam, az a pénzügyi helyzetem átlátása, belátása, javítása...önmagam oktatása, kinevelése. Középosztálybeli családból jöttem, az egyetem alatt csak rövid ideig dolgoztam, utána folyamatosan, sosem éltem rosszul, fényesen se, kollégiumból kollégiumba, majd albérletből-albérletbe, de mindig megéltem abból, amit kerestem. Szüleim is tudtak támogatni, józan keretek között. Aztán édesapám beteg lett, s onnantól mi (ex-feleség, nővérem és én) lettünk a támogatói. Anyukám nyugdíjas, ő sem fiatal már.

Azonban a jelenlegi munkahelyem mellett egyelőre lehetetlen elköltöznöm, annyit keresek (fentebb konkrét összeg), ami kb. 1 lakás havi bérleti díjának felel meg ma Budapesten - alsó hangon. Rezsi nélkül. Ez az én választásom volt, tudtam róla, mennyi-az-annyi, de nem tartható fent sokáig. Ilyen magánéleti krízissel, pláne nem.

A bloggal az a célom, hogy a mai nappal induló utamat tudatosabban kísérjem végig, őszintén leírva a buktatókat, és örömöket, amik majd a változás útján érnek.

Kedves olvasók, ha esetleg köztetek van olyan ember, aki pénzügyekkel foglalkozik/tud olyan könyvet ajánlani, amit érdemes elolvasni a pénzügyi kiművelődés végett, megköszönöm ha jelentkezel, ajánlod!

Természetesen nem várom a sült galambot, ez most nagy ráeszmélés, aktív részmunkaidős állást keresek. De ez sem egyik napról a másikra jön, jelenlegi 4 helyről várok visszajelzést - mint gyp-s álláslehetőség -, egy interjúra csütörtökön megyek. Szövegírói távmunkát is próbáltam keresni, de 0% sikerrel jártam eddig.

Félek. De remélem, hogy minden jól alakul. Itt már nem maradhatok - nem miatta. Én érzem rosszul magam. Biztos sokan voltatok már így...

A bejegyzés trackback címe:

https://penzugyikalandozasok.blog.hu/api/trackback/id/tr7814710213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása